آخرین اخبار و رویدادها، مطالب و ویدیو های آموزشی درباره حوزه های مختلف مدیریت و کارآفرینی

۴ مطلب در تیر ۱۳۹۵ ثبت شده است

گنجینه‌ای از ایده

اشتباه نکنید؛ این پست فهرستی از ایده‌ها نیست. بلکه نقشه‌ی گنجی است که شما را به ایده‌هایی ناب می‌رساند.

«یک روز پولدار می‌شوم. ایده‌ای مثل فیس‌بوک یا گوگل را درست می‌کنم و با چند کارمند، به سرعت پیشرفت می‌کنم.» احتمالا شما هم این حرف را به خودتان زده‌اید. شاید روزانه چندین ساعت در نت می‌گردید تا ایده‌ای ناب را پیدا کنید. شاید هم به دنبال راهی باشید تا ایده‌ی کسب و کار آینده‌تان را کشف کنید. به اعتقاد ما، این کار شدنی است. اما چگونه؟

منبع: مدیر اینفو

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مدیر اینفو

به عنوان یک کارآفرین چگونه کارهای روزانه خود را برنامه ریزی کنید؟

زمان، ابزار گران‌قیمتی است، به خصوص وقتی که صاحب یک کسب و کار کوچک هستید و احساس می‌کنید کارهای زیادی باید انجام دهید.

کارهایی که برای کسب و کار خود انجام می‌دهید مزیت‌های نامحسوسی دارند، ولی برای سایر کارهای باارزش مثل شبکه‌‌بندی، ایجاد مهارت‌، تعامل با کارکنان، و اوقات فراغت هم باید وقت بگذارید. ممکن است این روال برای همه‌ی افراد مناسب نباشد، ولی وقتی صاحب یک کسب و کار کوچک هستید، با یک برنامه‌ی ساده می‌توانید خودتان را به خوبی با این روال تطبیق دهید. این برنامه‌ِ ساده به این صورت است:

منبع: مدیر اینفو

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مدیر اینفو

سوالاتی که باید قبل از پذیرفتن یک شغل جدید از خودتان بپرسید

آیوی راس، مدیر اجرایی گوگل، قبل از اینکه در سال 2014 به گوگل بپیوندد، در شرکت‌های متنوعی مثل اسباب‌بازی‌فروشی و لباس‌فروشی کار می‌کرد و قبل از آن هم، طراح جواهرات بود و کارهای او در مجموعه‌های دائمی برخی از موزه‌های درجه‌یک جهان قرار گرفته است. او در این مسیر غیرمعمول خود، حقایق اساسی مربوط به مسیر شغلی خود را آموخت.او قبل از پذیرفتن یک شغل جدید، این دو سوال را از خودش می‌پرسید: "می‌خواهم چه چیزی یاد بگیرم؟" و "آیا آنها می‌خواهند از بهترین توانایی‌های من استفاده کنند؟".

منبع: مدیر اینفو 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مدیر اینفو

چه کاری راه بیاندازم؟

- دنبال پول بیشتر هستی؟

کسب و کار بهتر، کسب و کاری است که درآمدش بیشتر باشد. به احتمال زیاد شما هم همین نظر را دارید. 
اجازه دهید تصور کنیم که بیست میلیون تومان پول دارید. با این پول، می‌توانید مغازه‌ای کوچک برپا کنید، کارگاهی برای تولید قارچ بزنید، فست‌فودی کوچک و شیک برپا کنید و حتی مغازه‌ای برای تولید و فروش ذرت بوداده بزنید! کدام یک از این کارها پول بیشتری برای‌تان خواهد داشت؟
حتما مغازه‌هایی را دیده‌اید که از چندمتر زیرپله شروع کردند و روز به روز بزرگتر شدند. مغازه‌هایی هم بوده‌اند که درآمدشان از حقوق کارمندی معمولی کمتر باشد. تولیدی‌های قارچ، یکی بعد از دیگری به وجود می ایند و از بین می‌روند. بعضی‌های‌شان هم روز به روز پرسودتر و بزرگتر می‌شوند. تولید قارچ، لزوما به پول بیشتر نمی‌رسد. 
به نظر می‌رسد که کار پردرآمد، به این سادگی مشخص نشود.

- کسی که قرار است کار راه بیاندازد، تویی!

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مدیر اینفو