دیدگاه سنتی در مورد کارآفرینان این است که آنها افراد خلاقی هستند که فاقد مهارتهای اجتماعی بوده و نمیتوانند هیچ کاری را اجرا کنند. بنابراین وقتی نوآوری آنها کشش بازار را به دست میآورد، باید از مدیریت اجرایی برای اجرای کسب و کار خود بهره گیرند. البته این امر همیشه صادق نیست، زیرا بسیاری از کارآفرینان نوآور سالها با موفقیت کسب و کار خود را ادامه میدهند.
نکتهی مهم اینجاست که شما در کسب و کار خود هم به نوآوری نیاز دارید و هم به مهارتهای اجرایی. شما همواره باید خدمات و محصولات جدیدی ایجاد کنید که نیازهای واقعی بازار را تامین نماید و باید بتوانید کارهای اجرایی را بر اساس مدل کسب و کار خود انجام دهید. اگر در هر دوی این مهارتها قوی باشید آن وقت به بهترین صورت میتوانید شرکت خود را رشد دهید. ولی اگر فقط در یکی از این مهارتها قوی باشید ممکن است به شریک دیگری هم نیاز پیدا کنید که در آن مهارت دیگر، قوی باشد.