آیوی راس، مدیر اجرایی گوگل، قبل از اینکه در سال 2014 به گوگل بپیوندد، در شرکت‌های متنوعی مثل اسباب‌بازی‌فروشی و لباس‌فروشی کار می‌کرد و قبل از آن هم، طراح جواهرات بود و کارهای او در مجموعه‌های دائمی برخی از موزه‌های درجه‌یک جهان قرار گرفته است. او در این مسیر غیرمعمول خود، حقایق اساسی مربوط به مسیر شغلی خود را آموخت.او قبل از پذیرفتن یک شغل جدید، این دو سوال را از خودش می‌پرسید: "می‌خواهم چه چیزی یاد بگیرم؟" و "آیا آنها می‌خواهند از بهترین توانایی‌های من استفاده کنند؟".

منبع: مدیر اینفو 

رشته‌ی راس الکترونیک است ولی هر شغلی که او بر عهده گرفت باعث شد که بتواند هویت خود را به عنوان یک خالق ثابت کند و به طور همزمان، ارزش را هم ارائه کرده و هم استخراج نماید.

او قبل از پذیرفتن یک شغل جدید، این دو سوال را از خودش می‌پرسید: "می‌خواهم چه چیزی یاد بگیرم؟" و "آیا آنها می‌خواهند از بهترین توانایی‌های من استفاده کنند؟".

این دو سوال به شما کمک می‌کنند از افتادن در دام‌های برنامه‌های شغلی بلندمدت روزمره اجتناب کنید. این دام‌ها به خصوص برای کسانی که تازه می‌خواهند کارشان را شروع کنند سخت و رنج‌آور هستند.

وقتی او در بیست سالگی با جواهراتی که ساخته بود به موفقیت غیرمنتظره‌ای دست یافت، متوجه شد که شادی حاصل از رضایت درونی،‌ یک حس زودگذر است و به عبارتی، "آخر بازی محسوب نمی‌شود".

راس گفت که پنج سال پیش هرگز نمی‌توانست پیش‌بینی کند که روزی مدیر گوگل خواهد شد، ولی با این دو سوال توانست انعطاف‌پذیر بوده و با خودش روراست باشد.

از نظر او، اید‌ه‌ی مسیر شغلی ایده‌ال، شما را به جای مناسب نخواهد رساند. بلکه اساس کار این است که ابتدا باید خودتان را بشناسید

منبع: مدیر اینفو